Halverwege het semester - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Hendriks - WaarBenJij.nu Halverwege het semester - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Hendriks - WaarBenJij.nu

Halverwege het semester

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

28 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jaja, mijn eerste periode van school zit er al weer op. Ik ben nu halverwege de lessen. Nu jullie allemaal langzamerhand weer beginnen met school en werk, kan ik nu eindelijk zeggen dat ik vakantie heb!!! Yeah! En niet zomaar een vakantie, maar papa, mama, Inge en Moniek komen hierheen. Zaterdag vlieg ik naar Johannesburg, waar ik op hun zal wachten en we daarna 2 weken samen vakantie vieren. Nou ja, ik moet de tweede week wel weer een paar dagen naar school, maar dan zullen ze meekomen naar Kaapstad en zal ik hun mijn leventje hier eens laten zien!

Het is al weer een paar weken geleden dat ik van me heb laten horen en kan natuurlijk niet achterblijven met mijn blog. Daarom zal ik nog even terugblikken naar wat ik de afgelopen weken allemaal heb gedaan. In het weekend van 2 augustus ben ik naar de wijnvelden gegaan met mijn huisgenoten, waar we een aantal wijnproeverijen hebben gedaan. De wijnproeverijen zijn hier gewoon gratis, wat wil je nog meer!! Ik heb daarna natuurlijk wel geïnvesteerd in een lekkere fles wijn. Na de eerste wijnproeverij zijn we naar een markt geweest met zowel eten al allerlei andere dingen. Hier hebben ze heel veel markten met vooral etenskraampjes, met eten vanuit de hele wereld, wat nog eens super lekker en goedkoop is! Op die markt voordat we gingen had ik 500 rand gevonden op de grond, 500 rand staat gelijk aan zo’n 35 euro. Niet verkeerd dacht ik zo! De volgende dag ben ik naar een andere markt geweest, de ‘Houtbay market’. Ook hier weer veel lekker eten, een leuke gezellige sfeer en ook een aantal souvenirtentjes. Het weekend erna ben ik voor het eerst in mijn leven gaan surfen. Ik had zo mijn bedenkingen om het te gaan doen, want een week van te voren was daar in Muizenberg iemand aangevallen door een haai!! En ook was het niet verstandig om de avond van te voren een film te kijken waar iemand aan werd gevallen door een haai… Maar goed ik uiteindelijk daar toch heen gegaan en het was echt super leuk om te doen. In het begin was het al leuk om op de golf liggend op de plank mee te worden genomen, maar op het eind heb ik zelfs 2 keer een hele golf kunnen staan. Niet slecht voor de eerste keer! En omdat het ‘Woman’s day’ was konden we het surfboard en de wetsuit gratis huren! Daarna zijn we nog naar Kalkbay geweest en daar wat rondgesnuffeld in winkeltjes en lekker geluncht. Alhoewel dat lunchen niet een heel goed idee was, want ik heb de hele nacht boven de wc gehangen om over te geven. Mijn huisgenoten denken dat het een lichte voedselvergiftiging was. De zondag heb ik dan ook niet veel anders gedaan dan in bed gelegen. Maar goed dat ik me had voorbereid en ik een aantal films en series voor vertrek op mijn laptop heb gezet!

Donderdag 14 augustus was Philippa jarig, een huisgenootje. Maar omdat ze deze dag vertrok naar haar ouders, hebben wij het gevierd op de 13e. Carla en ik hadden een super, maar dan echt super lekkere chocolade taart gemaakt. Toen we overdag de ingrediënten voor de taart gingen kopen, viel tijdens het rijden mijn raam ineens naar beneden. Daar zat ik dan, zonder raam aan de bestuurderskant. De raam was gewoon in de deur gevallen. ’s Middags toch maar even de service gebeld en het was zo weer gemaakt. ’s Avonds hebben we met alle huisgenoten lekker pannenkoeken gegeten, met allerlei lekkere toppings als vanille ijs, aardbeien, banaan, nutella, appels, caramel, etc. etc.! Ik werd zelfs bekroond tot ‘pancake machine’ haha. s’ Avonds had ik afgesproken om te skypen met vriendinnetjes van KVW, maar je zou niet in Zuid-Afrika zijn wanneer altijd alles natuurlijk meewerkt. Ik had namelijk al een aantal dagen geen internet. De internet verbinding in het huis is best slecht! Maar de vrijdag was het gelukt en heb ik geskypt met KVW, in hoeverre je het echt skypen kon noemen want ik zal voor grotendeels mensen voorbij flitsen en de gesprekken die ik heb gevoerd waren maar half of niet te verstaan! Maar toch, het was fijn dat ik er toch een beetje bij kon zijn. In het weekend op zaterdag was ik met Konny (huisgenootje) naar de Old Mill Biscuit Market geweest, jaja weer een markt, maar die zijn hier wel altijd super leuk. En op zondag ben ik met een paar internationals naar Kirstenbosch Botenical Garden geweest. Dit is een mooi natuurgebied waar veel van de lokale bevolking op zondagmiddag altijd luncht. En ook wij hadden een lekkere lunch meegenomen, genoten van het weer en hebben het lekker rustig aan gedaan. ’s Avonds lekker gaan uiteten, waar ik heb geleerd om garnalen te pellen! De volgende morgen was het weer zover en startte mijn auto stopte er naar een paar straten weer mee. Ik de service opgebeld en ze zouden zo snel mogelijk komen. Na 75 minuten in de auto te hebben gewacht, terug naar huis gelopen en daar aan Konny gevraagd of ze me op school af kon zetten, want ik had een tutorial test waar ik zeker heen moest. In de avond startte mijn auto gelukkig weer, maar ik ben afgelopen maandag toch even terug naar de garage geweest. Het is toch niet goed dat ze mijn naam zelfs wisten toen ik daar naar binnen liep… Ze hebben de olie etc. aangevuld, hebben daar mijn slot gemaakt, mijn deur ging namelijk niet op slot (toch niet de meest veilige situatie in Kaapstad om een auto open te laten) en ze hebben de radio gemaakt die ook halverwege uit was gevallen. Kortom, toen ik daar wegreed was mijn auto weer als nieuw! Nou ja, voor mijn gevoel dan haha!

Afgelopen weekend had ik mijn tweede tentamen op een zaterdag. Ja op een zaterdag… En ook de rest van het weekend en deze week heb ik veel tijd aan projecten en assignments besteed. Veel moeten er namelijk ingeleverd worden in de week na onze vakantie. Niemand hier gebruikt de week die we vrij hebben voor vakantie, maar om alles in te halen. Maar omdat ik die tijd niet heb, is mijn deadline zelfs voor dit weekend. Dus dat word nog even flink doorwerken tot ik naar Johannesburg ga. Gisteravond ben ik met Andrea (huisgenootje) en Janine naar een vintage market geweest. Hier hadden ze een hoop tweedehands kleren of kleren die ze niet meer in de winkel wilde hebben. Daar heerste echt een leuke sfeer. Er liepen veel hipsters rond en het café zag er oud en gaaf uit. Kortom weer een hoop gedaan. Veel dingen in de buurt want er had altijd wel iemand van de internationals een tentamen in het weekend. Maar hopelijk in het begin van de nieuwe periode dat we echt op roadtrips kunnen gaan. En verder kijk ik natuurlijk erg uit naar zaterdag!!

Iedereen heel veel succes op werk en op school. Nu ga ik lekker genieten van mijn vakantie!!

  • 28 Augustus 2014 - 18:07

    Jeannette:

    hee Yvonne, superleuk om je verslag te lezen. Je hebt al een hele hoop meegemaakt in de tijd dat je daar bent. Het klinkt goed allemaal. Heel veel succes met je tentamens en projecten en geniet van de tijd dat je familie bij je is. Heeeel veel plezier en we horen weer van je, groetjes van Aniek, Daan, Merel, Andre en Jeannette

  • 28 Augustus 2014 - 18:54

    Jolanda:

    Hey Yvonne, Je hebt al veel gedaan en gezien! Wel bijzonder hoor dat je in Afrika leert garnalen pellen!!! Toch zinnig zo'n half jaar Zuid Afrika... je kan altijd nog je beroep er van maken (garnalen pellen) Succes met de laatste loodjes van je studie voor je vakantie. En geniet van je vakantie. Ik hoop dat jullie een mooie, fijne tijd samen hebben. Veel plezier! Groetjes.

  • 28 Augustus 2014 - 19:04

    Mama:

    Gezellig we zien je zaterdag.

  • 28 Augustus 2014 - 22:13

    Maartje:

    Hoi Yvonne,

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! En erg leuk om je verhalen te lezen. Wij wensen jullie erg veel plezier toe de komende twee weken. Geniet er van met zijn allen. Groetjes Maartje, Maquel en Tim natuurlijk........

  • 29 Augustus 2014 - 14:22

    Marleern Kusters:

    Hoi Yvonne,

    Dat klinkt zo al die bijzondere (hippy) markten, leuk! Je maakt me wat mee daar zeg; die auto, haha. Maar wel heel leuk om je belevenissen zo te lezen.
    Nu nog eventjes hard werken dus en daarna 2 weekjes genieten met/van je familie. Veel plezier samen.
    Groetjes, Marleen.


  • 30 Augustus 2014 - 11:14

    Juliëtte Hendriks:

    Hey Yvonne,

    Ik lees dat je het er SUPER naar je zin hebt. Succes met je studie en ga gezellig genieten van je vakantie samen met je ouders, Inge en Moniek.

    Lieve groetjes,
    Tante Juliëtte.

  • 31 Augustus 2014 - 21:58

    Suus:

    Hey yvonne,

    Klinkt goed die avonturen daar! Was zeker leuk om je te zien en poging te spreken bij kvw!! Geniet nu maar lekker met je visite van je vakantie! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 28 Mei 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 9095

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 21 December 2014

Minor in Zuid-Afrika

Landen bezocht: